DJM News

FastStart® - una nuova generazione di ribobinatrici

DJM ha progettato un nuovo modello di taglierina ribobinatrice. Grazie ad una serie di innovazioni tecnologiche applicate nelle diverse fasi del ciclo di lavorazione, FastStart garantisce la massima qualità di avvolgimento delle bobine ed assicura:

  • riduzione al minimo dei tempi morti tra i vari cicli di lavorazione
  • risparmi energetici
  • massima sicurezza per gli operatori

Video

2016 Revamping Burgo Avezzano

Felici di aver partecipato a questo rinnovamento in collaborazione con ANDRITZ

Video

Il futuro dei cilindri essiccatori è in acciaio.

Breve studio sui vantaggi dei cilindri essiccatori in acciaio visualizzabile sulla nostra pagina linkedin. Link : DEIULIIS.it.

Nuova collaborazione di De Iuliis con il gruppo HAMBURGHER

Questo agosto De Iuliis è intervenuta in un revamping della ribobinatrice del gruppo Hamburgher nella cartiera di Corlu, Turchia. Il cliente ha riconosciuto in De Iuliis il giusto partner per nell'assisterlo nell'ammodernamento del processo di ribobinatura. Il progetto è stato finalizzato all'incremento del massimo diametro ribobinabile, per portarlo ad un massimo di 1800mm rispetto ai 1500mm attuali. Il progetto “chiavi in mano” proposto da De Iuliis dopo un survey iniziale, è consistito nell’ingegnerizzazione della modifica della macchina, la realizzazione dei pezzi nello stabilimento di cava de tirreni, e la successiva istallazione degli stessi in cartiera, sotto la supervisione dei tecnici specializzati della De Iuliis, che hanno inoltre provveduto ai successivi test di verifica della macchina e all’addestramento del personale. La modifica, realizzata in un tempo record ( solo 4 giorni rispetto ai 5 preventivati, lavorando in più turni consecutivi ) ha permesso di raggiungere un diametro finale di ribobinatura di 1800 mm con velocità fino a 2000 m/min e migliorando quello che era il profilo finito della bobina, ottenendo ampia soddisfazione del cliente per il lavoro svolto dalla DJM.

Modifica sezione presse RAIPAPER

La De Iuliis C&A ha portato a termine una nuova commessa per la cartiera RAIPAPER di isola del Liri. Scopo della modifica è stata la ricostruzione delle strutture superiori della sezione presse, ormai consumate dal tempo. La nuova struttura comprensiva di giri feltri e tenditori e passerelle, realizzata in acciao inox, è stata progettata ad hoc per permettere i futuri miglioramenti della macchina. Le strutture sono state interamente realizzate nelle officine DJM, dove sono state pre-assemblate per essere visionate dal cliente prima della loro spedizione per l’assemblaggio finale in cartiera.

La De Iuliis tra le aziende ultracinquantenni del salernitano

La De Iuliis Carlo&Alfonso; tra le aziende ultracinquantenni della provincia di Salerno. Quest'anno la DJM, con i suoi oltre 60 anni di attività, è stata inserita nell'edizione fotografica creata da Confindustria Salerno per festeggiare il suo centenario. Nel 1950 l'Ingegner Alfonso De Iuliis, con l'aiuto del fratello, fonda a Minori un officina a sostegno dell'antica tradizione cartaria amalfitana. Distrutta dall'alluvione del 1954, la De Iuliis C&A si trasferisce nel 1960 a Cava de' Tirreni in un moderno stabilimento, ampliato poi nel tempo. Nel corso degli anni , con lo sviluppo del know-how del settore, l'impresa diventa un punto di riferimento, specie nell'area mediterranea e medio-orientale, per la progettazione, realizzazione e modifica di macchinari per la fabbricazione della carta, forte sopratutto di un proprio apparato produttivo dotato di moderne macchine a controllo numerico. Dal 1983 sviluppa una seconda linea di business incentrata sull'innovativa produzione di cilindri per stampe flexografiche, conquistando una posizione di leadership a livello nazionale ed internazionale

COVID 19

La DE IULIIS C. & A S.p.A. è regolarmente aperta, in ottemperanza all’'ultimo DPCM datato 22 marzo 2020, in quanto operante nell’ambito della "FABBRICAZIONE DI MACCHINE PER L’INDUSTRIA DELLA CARTA - codice ATECO 289500". Inoltre, la nostra azienda sta seguendo tutte le direttive delle Autorità mettendo in atto tutte le opportune misure di contenimento riguardo alla diffusione del Coronavirus (Covid-19). Il 90% del nostro personale è regolarmente a lavoro ed il restante 10% sta operando in modalità "smart working" ed è pienamente operativo, nei giorni da lunedì a venerdì, con orario di ufficio 7:00 – 15:00 e orario di carico/scarico merci 7:00 – 14:00. Ringraziamo della gentile attenzione, rimaniamo a disposizione e inviamo i nostri più cordiali saluti.

Nuova collaborazione con SAPPI

DJM fornirà un nuovo cilindro aspirante per una cartiera di carmignano appartenente al gruppo SAPPI. L’impianto produce fino a 100.000 tonnellate di carta e impiega 230 persone, e produce carte speciali patinate nel settore degli imballaggi, in campo alimentare e non, nel settore delle etichette per bevande e oli e come materiale di supporto per la fabbricazione di release liner. La fornitura contribuirà al miglioramento della produzione di carta, attraverso l'introduzione di un cilindro aspirante aggiornato con le ultime tecnologie. Questo sarà il quarto rullo di aspirazione in produzione per l'anno 2020, a dimostrazione della competitività e della conoscenza di DJM su questo elemento critico della macchina per carta.

Nuovo Tornio orizzontale

Siamo orgogliosi di presentare il nostro nuovo tornio orizzontale CNC. È stata una vera sfida da portare avanti in questo anno difficile ed imprevedibile, ma grazie all'impegno di tutti ora è pienamente operativa nella nostra officina. Il grande investimento di De Iuliis in questa nuova macchina TACCHI (la sorella minore del già esistente D3000 X 10.000 mm) ci permetterà di lavorare in modo più efficiente su rulli e rotori fino a D1200 mm e 8000 di lunghezza, migliorando la competitività di DJM in questo tipo di produzione. Siamo pronti e desiderosi di provare il suoi limiti.

In corso Modifica sezione presse per Cartiere di Trevi

De iuliis sta eseguendo la modifica della sezione presse per le Cartiere di Trevi, al fine di ottenere migliori proprietà della carta e macchinabilità. L'ordine chiavi in ​​mano include una nuova struttura e rullo della pressa, un nuovo rullo del divano, modifica del vuoto e ingegneria dell'intera fornitura. Muoversi per una carta di qualità migliore.

DJM FAST-UNLOADING POPE

Cartiere di Trevi ha scelto De Iuliis per la fornitura di una nuova avvolgitrice DJM FAST-SCARICO POPE ad alta tecnologia. Il nuovo pope DJM della serie FU permette lo scarico automatizzato delle bobine di carta a terra o su navette di trasporto, per ottimizzare e velocizzare la logistica interna della cartiera e automatizzare tutte le lavorazioni. Questo ordine, dopo il revamping della sezione presse effettuato a fine 2020, conferma la forte posizione di De Iuliis come partner a lungo termine per l'industria della carta e la sua leadership nell'aggiornamento e nella ricostruzione delle macchine continue. La collaborazione di De Iuliis prosegue da diversi decenni con CARTIERE DI TREVI, cartiera di lunga tradizione, guidata da un management giovane, altamente dinamico, con una grande propensione all'innovazione tecnica e tecnologica. La linea di produzione esistente che produce cartone e carte colorate con grammatura fino a 600 gms, con formato di 2.500 mm a 600 m / min utilizzando il 100% di carta da macero come materia prima. Il nuovo pope De Iuliis della serie FU, porterà il il diametro delle jumbo roll da 1500 mm a 2350 mm, con un notevole incremento di produzione. L'obiettivo è velocizzare il cambio bobina con il minimo intervento dell'operatore, aumentando la sicurezza e la semplicità delle operazioni. Questa macchina di nuova generazione sarà completamente integrata con la logistica della cartiera, con lo scarico automatico della bobina jumbo su navetta AGV, anch'essa parte della fornitura De Iuliis, che trasporterà in autonomia le bobine al reparto rribobinatura. Il nuovo sistema De Iuliis si interfaccia con l'attuale sistema DCS della cartiera, fornendo una piena integrazione con la logistica e della produzione, in visione 4.0. Il progetto chiavi in ​​mano includerà il pope winder, bobine, sistema di trasporto AGV, nonché la modifica dell'attuale scaricatore De Iuliis per accettare bobine jumbo più grandi, messa in servizio e assistenza all'avviamento. Il lavoro è in corso mentre la messa in servizio è prevista per la metà del 2021.

De Iuliis press rebuilt project for Cartiere di Trevi

It’s going on the long and fruitful collaboration between Cartiere di Trevi, a paper mill with a long history and tradition, specialized in high quality cardboard products, and De Iuliis C.& A., manufacturer of machines and systems for the paper industry that has been operating in the sector for more than 66 years, with a very loyal clientele, both Italian and foreign. Cartiere di Trevi works paper basis weight from 140 up to 600 gsm, with working width of 2,300 mm and design speed of 600 m/min for the production of paper for corrugating, honeycomb paper, recycled medium colored paper and coreboard made using 100% waste paper as raw material, in a perfect circular economy system. His young and active management has made in these years several investments in order to achieve better paper quality and higher production capacity. In the fourth quarter of 2020, De Iuliis carried out a press section rebuilt to overcome previous production limits. De Iuliis design goal had to be the paper width increasing at the pope reel, improving the paper mechanical characteristics and the paper machine runnability, with contractual guarantee on the dryness increasing. A re-design of the press section was made, in order to fit wider press rolls in the narrow space of the existing machine, modifying the rolls positioning and arrangement to optimize the spaces according to the modern concepts. The open draw between the presses has been shortened, to reduce the stress of the paper before the press to generate beneficial effects on mechanical paper characteristics and to have a better runnability of the complete paper machine. Great importance has been given to the choice of specific covers for the new press rolls. After a long and extensive analysis based on the specific Cartiera di Trevi production range, the best ones have been identified and applied. The result was an improvement of the press section Nip with an enlargement of the paper width and a further important qualitative and economical advantage because the higher dryness after the press section. The fourdrinier wire geometry has been also modified with the aim to introduce a new vacuum cylinder which now guarantees higher water removal in the wire section with improvement of dryness before press section and paper machine runnability. Last, but not least, a higher bulk has been achieved. The compaction of the sheet causes a reduction of its thickness; the ratio between thickness and grammage of the sheet, called bulk, is an important characteristic for both printing papers and boards, because with the same grammage, a thicker sheet has greater rigidity and, therefore, better mechanical characteristics. The bulk increasing is one of the most important goal for every paper mill to be achieved, The modernization of the paper machine was a total turn-key project, also included the engineering and the supply of the vacuum system related to the wire and press section modification, complete with erection assistance, commissioning and start-up. Paper Mill manager, Mr. Franco Graziosi, shares his views on the results obtained in collaboration with De Iuliis. Why did you choose De Iuliis for this work? De Iuliis has been assisting us for many years not only as a supplier of plants and machinery, but as an indispensable partner to support above all the search for engineering solutions to improve the performance of our plants. In this case, it seemed natural to us to trust the project which, 7 months after its start-up, has beaten the expected targets by far. What have you achieved with this rebuilt? We expected improvements in dryness exiting the first dryer, an optimization of the manufacturing at higher weights with a better profile and in particular the control of the drainage on the nip. The results have been satisfactory from day one and the characteristics of the paper have also improved. How would you describe your cooperation with de Iuliis? We are very satisfied about the results just reached after this modification and, to confirm this, the end of the continuous machine line (winder-pope) is already being updated by the end of the year. In light of the last and already scheduled projects and what was stated by the Mr. Franco Graziosi we are reasonably confident that the relationship between our two companies will continue and improve over the next few years with great benefit to both businesses

JUMBO Press reamping - Cartiera di Tivoli

De Iuliis (DJM) make successful re-build of Jumbo Roll Press, ensuring safety and performance DJM recently undertook the rebuild of the Jumbo Press at Industria Cartaria di Tivoli paper mill. The project was entirely managed by De Iuliis: from design to construction including assembly assistance and start-up support in order to guarantee the results demanded by the customer. After an initial DJM audit, the old press was found to be precarious from a safety viewpoint and performance well below that desired by the customer. Consequently, a re-design was carried out and the new press was manufactured and pre-erected to facilitate fast installation during the very short maintenance stop. The erection in the papermill was assisted by a DJM engineer, right through to the successful start of paper production, thus ensuring the ideal result for the customer.

De Iuliis and Favini: PM 3 dryer section revamping

DJM will carry out the dryer section revamping for Rossano Veneto plant of Favini Group. The supply of several DJM Dryers to replace the existing cast iron cans will boost the drying capacity of the paper machine, helping the energy saving. The custom sized DJM steel dryers, complete with new bearings housing, will allows an easy replacement of the old cylinders maintaining the same overall dimensions of the existing ones, keeping the same total face length, but allowing an enlargement of the drying width. The project will be completed in 2023. The DJM steel dryers are an energy saving solution, which guarantee higher performances than cast iron cylinders, and thanks to their customized design, they can be easily introduced in every existing paper machine without a complete replacement of the entire drying section. About Favini Favini is worldwide leader in the design and production of textures and finishing solutions for eco-leather for fashion, luxury, design, IT and technical sportswear sectors. Favini is also a leading global producer of graphics specialties – natural fibers-based (cellulose, algae, fruits and nuts) – for the packaging of luxury and fashion industries. It also operates in the converting products industry sector that includes activities related to the creation and production of stationery for school, leisure and office, for high-end market. https://www.papnews.com/de-iuliis-and-favini-pm-3-dryer-section-revamping/

New DJM Investments

DJM is pleased to announce the purchase of a new FPT milling machine. The new hight technology machine, 8 meters long workable table and fully integrated with CAD/CAM system will be part of the 2022 investment plan of 2 million, aimed at expanding the production capacity of the plant, in order to offer its customers high quality products completely homede. The investment plan, will also include a new 8 meters long CEMB balancing machine, in order to expand the roll production range for papermill and other sector.

RAIPAPER PM1 modernization

Finally, we start the pre-erection of RAIPAPER PM1 modernization! The new complete fourdrinier and the new combi press section are in erection in our workshop. The project involves the wet end in cantilever, with a new couch roll and drive roll, a complete revamping of the press section, with the introduction of latest generation De Iuliis Combi Press with new stabilizer boxes for easy sheet transfer. It has been designed to maximize the water removal, effectively transferring the web from the forming section to the dry part and to increase the quality of the paper sheet. The project will be completed with the increasing of dryer section capacity using new additional dryers, with related hood modification. The complete turn-key project will be entirely managed by De Iuliis, from the design to the mechanical parts supply, to the assembly, until the start-up and commissioning. The electrical supply of the project will be carried out by Elettronica Lucense in strictly cooperation with De Iuliis itself. Elettronica Lucense S.R.L. will supply the electrical design, software design and the necessary material ( on board machine system, motors, electrical cabinets and control desk ), in addition to the on-site activities of installation, Start-up, and Commissioning. Raipaper s.r.l. is currently a leader in food paper production, processing, converting and marketing and, more precisely, the only company in the industry, at European level, which is structured into two distinguished related sectors: the paper mill assigned to the recycling and the production of paper and the converting plant assigned to the duplex, the printing and the processing of the reels produced in the paper mill. The historical cooperation between De Iuliis and Raipaper realities has always been an opportunity for professional and personal growth. Over the years, De Iuliis team has worked with a number of projects all over the world and has brought in technical and economical know-how for investors’ benefit to make the project profitable. De Iuliis assigns a dedicated project team to each project and establishes common targets together with customer. This guarantees that both the responsibilities and the processes are completely clear. In every project, big or small, De Iuliis will support customers with its expertise in project management, with standardized and systematic approach. We don’t just built machines: we share goals and deliver success.